Πέμπτη, 17 Ιουλίου 2014

Το δημιουργικό παιχνίδι είναι επιστημονική εμπειρία


Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος διδασκαλίας των βασικών μαθηματικών και επιστημονικών εννοιών στα παιδιά είναι και ο πιο απλός.
Τη διαπίστωση κάνουν οι επιστήμονες από το αμερικανικό Πανεπιστήμιο Purdue University, οι οποίοι ανακάλυψαν την ευεργετική επίδραση ενός συνηθισμένου παιδικού παιχνιδιού, όπως είναι τα τουβλάκια, στην εξοικείωση των παιδιών με τα μαθηματικά και την επιστήμη.
«Όταν τα παιδιά προσπαθούν να ταιριάξουν τα τουβλάκια μεταξύ τους, πρέπει να εκτιμήσουν και να υπολογίσουν το σχετικό μέγεθος και τον αριθμό των αντικειμένων που χρειάζονται σε αυτή τη διαδικασία, η οποία εξελίσσεται σε μαθηματική εμπειρία», λέει ο Jim Elicker ερευνητής στο πανεπιστήμιο Purdue. Και προσθέτει: «καθώς παίζουν με τα τουβλάκια, χρησιμοποιούν τη φαντασία τους για να σχεδιάσουν, να κατασκευάσουν τα έργα τους και αποκτούν εμπειρία στον υπολογισμό, την καταμέτρηση και την οργάνωση της επίλυσης ενός προβλήματος».
Η Tricia Tort, μητέρα ενός μικρού αγοριού που παίζει με τουβλάκια, επιβεβαιώνει τον τρόπο που το παιχνίδι βοηθά το παιδί της να αναπτύξει διαφόρων ειδών ικανότητες: «μερικές φορές μπορεί να ξεκινήσει από το στοίβαγμα πολύ μικρών κύβων και να τους δει να καταρρέουν πολύ γρήγορα. Τότε, αρχίζει να μαθαίνει να οργανώνει με διαφορετικό τρόπο την κατασκευή του, να κατανοεί την έννοια της δομής και της σταθερότητας».

          

Άλλα θέματα

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...