Δευτέρα, 2 Νοεμβρίου 2015

Το διάβασμα μαθηματικών ιστοριών από μαθητές και γονείς στο σπίτι βελτιώνει τις επιδόσεις στα μαθηματικά στο σχολείο


Σύμφωνα με νέα έρευνα στο Πανεπιστήμιο του Σικάγου, οι επιδόσεις των μαθητών στα μαθηματικά βελτιώνονται πολύ όταν οι γονείς συμπεριλαμβάνουν ιστορίες που σχετίζονται με αυτά στις ιστορίες που διαβάζουν στα παιδιά τους στο σπίτι.
Η μελέτη που έγινε από ομάδα με τις ψυχολόγους Sian Beilock και Susan Levine και μεταπτυχιακούς/ες φοιτητές/τριες, δείχνει ότι υπάρχει μια αξιοσημείωτη αύξηση στην πρόοδο στα μαθηματικά των παιδιών των οποίων οι οικογένειες χρησιμοποίησαν τηνBedtime Math, μια εφαρμογή για iPad που μοιράζει ενδιαφέροντα προβλήματα με μαθηματικές ιστορίες για να τα λύσουν μαζί, γονείς και παιδιά.
Ακόμα και τα παιδιά που χρησιμοποίησαν για λίγο την εφαρμογή με τους γονείς τους, μόλις μία φορά την εβδομάδα, εμφάνισαν κέρδη στην πρόοδό τους στα μαθηματικά μέχρι το τέλος του σχολικού έτους. Η επίδραση της εφαρμογής ήταν ιδιαίτερα έντονη για τα παιδιά των οποίων οι γονείς είχαν την τάση να είναι αγχωμένοι ή να νοιώθουν άβολα με τα μαθηματικά.
Προηγούμενες έρευνες από την ίδια ομάδα ανέδειξαν τη σημασία που έχει η στάση των ενηλίκων απέναντι στα μαθηματικά για την πρόοδο των παιδιών σε αυτά. Για παράδειγμα, μια πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι οι αγχωμένοι με τα μαθηματικά γονείς που βοηθούν τα παιδιά τους με τις εργασίες τους στα μαθηματικά, στην πραγματικότητα υπονομεύουν την πρόοδο των παιδιών τους σε αυτό το μάθημα. Τα νέα ευρήματα δείχνουν ότι δομημένες, θετικές αλληλεπιδράσεις γύρω από τα μαθηματικά στο σπίτι, μπορεί να διακόψουν τη σύνδεση μεταξύ της ανησυχίας των γονέων σχετικά με τα μαθηματικά και τη χαμηλή πρόοδο των παιδιών σε αυτά.
«Πολλοί Αμερικανοί βιώνουν υψηλά επίπεδα άγχους όταν έχουν να λύσουν ένα μαθηματικό πρόβλημα, με την πλειοψηφία των ενηλίκων να αισθάνονται τουλάχιστον κάποιο φόβο για τα μαθηματικά,» είπε η Beilock, καθηγήτρια Ψυχολογίας και συγγραφέας του Choke, ενός βιβλίου σχετικού με το στρες και την απόδοση. «Αυτοί, οι αγχωμένοι με τα μαθηματικά γονείς, είναι λιγότερο πιθανό να μιλήσουν σχετικά με τα μαθηματικά στο σπίτι, στοιχείο το οποίο επηρεάζει το πόσο ικανά είναι τα παιδιά τους στα μαθηματικά. Το Bedtime Math ενθαρρύνει το διάλογο μεταξύ γονέων και παιδιών σχετικά με τα μαθηματικά και προσφέρει έναν δρόμο για να εμπλακούν σε υψηλής ποιότητας μαθηματικές αλληλεπιδράσεις με ένα τρόπο χαμηλής προσπάθειας, αλλά με μεγάλη επίδραση».
Στη μελέτη συμμετείχαν 587 μαθητές της πρώτης, αμέσως μετά τον παιδικό σταθμό, τάξης και οι γονείς τους. Στις οικογένειες δόθηκε ένα iPad με εγκατεστημένη μια έκδοση της εφαρμογής Bedtime Math, μέσω των οποίων οι γονείς και τα παιδιά τους διάβαζαν ιστορίες και απαντούσαν σε ερωτήσεις που περιλάμβαναν μαθηματικά, όπου συμπεριλαμβάνονταν θέματα όπως η μέτρηση, τα σχήματα και η επίλυση προβλημάτων. Μία ομάδα ελέγχου έλαβε μια εφαρμογή ανάγνωσης που είχε παρόμοιες ιστορίες χωρίς όμως το περιεχόμενο των μαθηματικών και αντί αυτού ερωτήσεις που σχετίζονται με την αναγνωστική κατανόηση. Η πρόοδος των μαθητών στα μαθηματικά εκτιμήθηκε στην αρχή και στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Οι γονείς συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με νευρικότητα τους με τα μαθηματικά.
Όσες περισσότερες φορές οι γονείς και τα παιδιά στην ομάδα με τα μαθηματικά χρησιμοποίησαν την εφαρμογή, τόσο μεγαλύτερη ήταν η πρόοδος των παιδιών στην αξιολόγηση των μαθηματικών στο τέλος του σχολικού έτους. Πράγματι, τα παιδιά που χρησιμοποίησαν συχνά τη μαθηματική εφαρμογή με τους γονείς τους, ξεπέρασαν όμοιους μαθητές της ομάδας ανάγνωσης σχεδόν κατά τρεις μήνες, στην πρόοδο στα μαθηματικά στο τέλος του έτους.
Η εφαρμογή ήταν ιδιαίτερα επωφελής για τα παιδιά των πολύ αγχωμένων με τα μαθηματικά γονέων, των οποίων τα κέρδη στην πρόοδο στα μαθηματικά κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους ήταν δραματικά, όταν ασχολούνταν με τη μαθηματική εφαρμογή. Ακόμη και η σπάνια χρήση της εφαρμογής, μία φορά την εβδομάδα, βελτίωσε την απόδοση των παιδιών στα μαθηματικά.
«Για πολλές οικογένειες, το να διαβάζουν ιστορίες είναι ένα κανονικό μέρος της σπιτικής ρουτίνας ενός παιδιού. Αλλά όταν πρόκειται για τα μαθηματικά, οι γονείς πιστεύουν σε μεγάλο βαθμό ότι είναι ευθύνη των σχολείων και δίνουν λιγότερη σημασία στην εκμάθηση των μαθηματικών από το παιδί τους, στο σπίτι», δήλωσε η Levine, καθηγήτρια Ψυχολογίας, ειδική στην Γνωστική Ανάπτυξη και την πρώιμη μάθηση των Μαθηματικών. «Συνοπτικά βρήκαμε, ότι οι υψηλής ποιότητας αλληλεπιδράσεις γονέα-παιδιού γύρω από τα μαθηματικά χρησιμοποιώντας την Bedtime Math, βελτίωσε τη μάθηση των μαθηματικών στα παιδιά κατά τη διάρκεια της πρώτης τάξης».

Πηγή: University of Chicago http://egno.gr/
Περισσότερα στην εργασία: Math at home adds up to achievement in school, Science 9 October 2015: Vol. 350 no. 6257 pp. 196-198

Άλλα θέματα

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...