Δευτέρα, 6 Φεβρουαρίου 2017

THE GUARDIAN: Τα σχολεία που απαγορεύουν τη χρήση κινητών τηλεφώνων βλέπουν βελτίωση στην απόδοση των μαθητών τους


Πρόκειται για ένα ζήτημα που κρατάει άγρυπνους κάποιους γονείς τα βράδια: Θα έπρεπε να επιτρέπεται στα παιδιά τους να παίρνουν μαζί τους το κινητό στο σχολείο; Για τους γονείς που θέλουν να βελτιώσουν τις ακαδημαϊκές προοπτικές των παιδιών τους, η απάντηση είναι "όχι". Αυτό υποστηρίζουν τουλάχιστον κάποιοι οικονομολόγοι.
Πιο συγκεκριμένα, φαίνεται ότι η απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων αντιστοιχεί σε μία έξτρα εβδομάδα διδασκαλίας κατά τη διάρκεια μιας σχολικής χρονιάς ή σε μία ώρα επιπλέον μάθημα την εβδομάδα, σύμφωνα με την έρευνα των Louis-Philippe Beland and Richard Murphy, που δημοσιεύτηκε από το Centre for Economic Performance του London School of Economics.
Η έρευνα "Ill Communication: The Impact of Mobile Phones on Student Performance” διαπίστωσε ότι η απόδοση των 16χρονων μαθητών στα τεστ βελτιώθηκε κατά 6,4%, μετά την απαγόρευση της χρήσης κινητών τηλεφώνων.
Στην Αγγλία, οι μαθητές σε ποσοστό μεγαλύτερο από το 90% διαθέτουν κινητό τηλέφωνο, ενώ στις Η.Π.Α. το αντίστοιχο ποσοστό φτάνει στο 75%. Αυτή η ευρεία διάδοση έχει ωθήσει τους Διευθυντές των σχολείων να σκληραίνουν την στάση τους απέναντι σε αυτή την τεχνολογία.
Σύμφωνα με σχετικές έρευνες, το 2001 κανένα σχολείο δεν απαγόρευε τη χρήση κινητών, το 2007 ο αριθμός των σχολείων που τα απαγόρευε είχε φτάσει στο 50%, ενώ από το 2012 το ποσοστό έχει ανέλθει στο 98%.
Ωστόσο, κάποια σχολεία αρχίζουν να επιτρέπουν την περιορισμένη χρήση των κινητών. Για παράδειγμα, ο Δήμαρχος της Νέας Υόρκης ήρε την δεκαετή απαγόρευση χρήσης κινητών στα σχολεία της περιοχής, με την δικαιολογία ότι έτσι θα μειωθούν οι ανισότητες μεταξύ των μαθητών.
Σύμφωνα με την μελέτη όμως των Beland and Murphy, αυτή η οπτική είναι λανθασμένη και μάλιστα φαίνεται πως οι "κακοί" μαθητές, καθώς και αυτοί που προέρχονται από οικογένειες με χαμηλό εισόδημα έχουν διπλάσιο κέρδος στην απόδοσή τους από την απαγόρευση των κινητών, σε σχέση με τη βελτίωση που παρουσιάζουν οι "μέτριοι" μαθητές. Μάλιστα, η απαγόρευση είχε μεγαλύτερη επίδραση στους μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες, ενώ οι άριστοι μαθητές δεν επηρεάστηκαν ιδιαίτερα.
"Για τους παραπάνω λόγους, η απόφαση του Δημάρχου της Νέας Υόρκης για άρση της απαγόρευσης των κινητών για εξισορρόπηση της ανισότητας μεταξύ των μαθητών, ενδέχεται να φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα. Η χρήση των κινητών θα βλάψει τους φτωχούς μαθητές με χαμηλή απόδοση", συμπεραίνουν οι δύο ερευνητές.
Η έρευνα διεξήχθη στις πόλεις Birmingham, London, Leicester και Manchester πριν και μετά την απαγόρευση χρήσης κινητών. "Οι τεχνολογικές πρόοδοι αντιμετωπίζονται συνήθως ως παράγοντες ανάπτυξης και προόδου", γράφουν οι δύο οικονομολόγοι και συμπληρώνουν: "Η σύγχρονη τεχνολογία χρησιμοποιείται στην αίθουσα για να εμπλέξει του μαθητές στην εκπαιδευτική διαδικασία και να βελτιώσει την απόδοσή τους. Ωστόσο, υπάρχουν και μειονεκτήματα, καθώς η τεχνολογία αυτή μπορεί τελικά να αποσπά τη προσοχή των μαθητών".

Άλλα θέματα

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...