Εκπαίδευση και γονείς


« Εάν θέλετε τα παιδιά σας να προοδεύσουν στο σχολείο, μην τα βοηθάτε, διαρκώς, να κάνουν τα μαθήματά τους », σημειώνεται σε πρόσφατες έρευνες οι οποίες αποδεικνύουν ότι η υπερβολική ενασχόληση των γονιών με τα μαθήματα των παιδιών τους έχει, τελικά, αρνητική επίπτωση στην ανάπτυξή τους και στην κατάκτηση της γνώσης, αφού οι μαθητές αισθάνονται ότι δεν είναι ικανοί να τα καταφέρουν μόνοι τους.
Οι εκπαιδευτικοί εξηγούν ότι μερικοί γονείς γράφουν οι ίδιοι όλες τις σχολικές εργασίες των παιδιών τους, ενώ η εμπλοκή στην εκπαίδευση των παιδιών τους είναι τόσο μεγάλη, που φτάνει στο σημείο να στέλνουν στους εκπαιδευτικούς μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ανά πάσα στιγμή, ακόμα και τα Σαββατοκύριακα, για να ρωτήσουν λεπτομέρειες σχετικά με την εργασία που έχει να κάνει το παιδί τους.
Τα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν στην εκπαίδευση και την ανάπτυξη των μαθητών από αυτού του είδους τη γονική βοήθεια μπορεί να είναι πιο σοβαρά από όσο μπορεί να φανταστεί κάποιος. Οι γονείς εκφράζουν, τελικά, με αυτή την επίμονη ενασχόληση τη μεγάλη σημασία που έχει για εκείνους η επιτυχία των παιδιών τους στο σχολείο, με μια συμπεριφορά η οποία ενδέχεται να προκαλέσει στα παιδιά διαφόρων ειδών αντιδράσεις: κρίσεις άγχους, την ενίσχυση ναρκισσιστικών τάσεων, την έλλειψη επιμονής να κατακτήσουν με τη δική τους προσπάθεια τη γνώση.
Σύμφωνα με τη μελέτη των ερευνητών από το Πανεπιστήμιο του Ιλινόις , τα παιδιά με ηλικία μεγαλύτερη των εννέα ετών προσλαμβάνουν την εμπλοκή των γονιών της στην ολοκλήρωση των εργασιών τους ως ένδειξη δικής τους ανικανότητας. Η βοήθεια σε ένα παιδί μπορεί να είναι χρήσιμη στα πρώτα χρόνια της εκπαίδευσής του, λένε οι ερευνητές, αλλά οι γονείς θα πρέπει, καθώς το παιδί τους μεγαλώνει, να προσαρμόσουν την υποστήριξή τους και να το βοηθούν μόνο αν εκείνο το ζητά.
Όσο για τη συμμετοχή των γονέων στις εργασίες των εφήβων, αυτή θεωρείται μόνο επιζήμια. Δεδομένου ότι το παιδί πρέπει να μάθει να διαχειρίζεται τον φόρτο των εργασιών του, να μάθει να είναι αυτόνομο και να γνωρίζει ότι ευθύνεται για τη βαθμολογία του.
Τέλος, τονίζουν οι ερευνητές, δεν πρέπει να ξεχνάμε ποτέ το χρυσό κανόνα της επιτυχούς εκπαίδευσης: ο ρόλος των γονιών, δεν είναι να βοηθούν τα παιδιά τους να πετυχαίνουν εύκολα έναν στόχο σήμερα, αλλά να συνδράμουν στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων εκείνων που θα τους επιτρέψει αργότερα να λύνουν τα προβλήματά τους χωρίς τη βοήθεια των γονιών τους.

Πηγή : The Conversation

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις