Ανοιχτή επιστολή ενός εκπαιδευτικού φυσικού προς το ΙΕΠ
Την Τρίτη 21 Ιουλίου 2020 απέστειλα στον Κο Ραυτόπουλο, το μοναδικό Φυσικό της Επιστημονικής Επιτροπής Φυσικών Επιστημών του ΙΕΠ, την παρακάτω επιστολή.
Γεια σας κύριε Ραυτόπουλε.
Ονομάζομαι Ανδρέας Ριζόπουλος και έχω διδάξει Φυσική στο Δημόσιο Γενικό Λύκειο 20 έτη και άλλα 10 περίπου στον Ιδιωτικό τομέα. ΄Εχω οργανική θέση στο 12ο ΓΕΛ Πάτρας.
Το σχολικό έτος 2019-2020 ήταν κομβικό για τη διδασκαλία της Φυσικής στο Λύκειο, αφού επανήλθε επιτέλους ο Ηλεκτρομαγνητισμός και καθιερώθηκε το επτάωρο στη Γ΄ τάξη – που το επερχόμενο σχολικό έτος φαίνεται να κόβεται αν και βοήθησε πολύ το Δημόσιο Σχολείο να επιτελέσει το ρόλο του και τους διδάσκοντες να δώσουν στους μαθητές αυτά που μπορούν…
Η παρουσία του Ηλεκτρομαγνητισμού θα οδηγήσει αυτόματα και στην αναβάθμιση του μαθήματος Γενικής Παιδείας στη Β΄Λυκείου, όπως διαπιστώσαμε και έμπρακτα με το Γ΄θέμα των Πανελλαδικών εξετάσεων, όπου χρειάστηκε η παράλληλη σύνδεση αντιστάσεων και η έννοια της διαφοράς δυναμικού, όπως και στο Β3 που αναβαθμίζει τις Βολές της Β΄Θετικής Κατεύθυνσης.
Παρατήρησα ότι είστε στην επιστημονική ομάδα Φυσικών Επιστημών του ΙΕΠ, ο μοναδικός Φυσικός. Έτσι φαντάζομαι ότι είστε αρμόδιος να μου λύσετε κάποιες απορίες.
α) Γιατί δεν είναι στην ύλη ο Νόμος Biot-Savart; Ένα ρευματοφόρο ημικυκλικό σύρμα για παράδειγμα, δεν παράγει μαγνητικό πεδίο; Ή ξεπερνά τις δυνατότητες των υποψηφίων;
β) Στο φαινόμενο της επαγωγής, δεν ανήκει ο στρεφόμενος αγωγός, η αυτεπαγωγή, η αμοιβαία επαγωγή και η ενέργεια μαγνητικού πεδίου; Γιατί τα βγάλατε εκτός;
γ) Γιατί επιλέχτηκε ως βιβλίο Κατεύθυνσης, κάποιο – πολύ καλό ομολογουμένως – αλλά γραμμένο ως βιβλίο Γενικής Παιδείας;
δ) Γιατί στον Ηλεκτρισμό της Β΄αφαιρείτε τον 2ο Κανόνα Kirchhoff;
ε) Γιατί δεν υπάρχει στην ύλη Α΄και Β΄τάξης το ιδανικό ελατήριο και εμφανίζεται ως δια μαγείας 2 χρόνια αργότερα, στις Ταλαντώσεις; Δεδομένης της «ελατηρολογίας», που βομβαρδίζονται οι μαθητές, στείλατε ποτέ οδηγία για την επιπλέον διδασκαλία του;
στ) Πότε ακριβώς διδάσκεται το έργο δύναμης μεταβλητού μέτρου; Η δύναμη ελατηρίου δεν είναι σε αυτήν την κατηγορία;
ζ) Γιατί οι εφαρμογές της κεντρομόλου δύναμης είναι εκτός ύλης; Στη Γ΄τάξη η δύναμη που ασκεί η άρθρωση σε μια στρεφόμενη ράβδο, δεν απαιτεί τη γνώση των εφαρμογών της κεντρομόλου;
η) Γιατί δεν γράφετε ένα παρόραμα με τα λάθη των σχολικών βιβλίων της Γ΄Λυκείου; Αν δεν τα έχετε δει, μπορείτε να βρείτε μερικά στη συζήτηση ΕΔΩ. Δε νομίζετε ότι ένα σχολικό βιβλίο θα πρέπει να είναι βέλτιστο; Πως θα γίνει αυτό αν δεν επιδέχεται διορθώσεις;
θ) Πιστεύετε ότι οι 2 ώρες στην Α΄Λυκείου είναι αρκετές για να διδαχτεί η Μηχανική και να γίνουν οι αντίστοιχες εργαστηριακές ασκήσεις;
ι) Τώρα που ο Ηλεκτρομαγνητισμός είναι στην ύλη, δεν πρέπει να επαναφέρετε τις Ηλεκτρικές Ταλαντώσεις;
ια) Γιατί επιμένετε σε μια τόσο μικρή ύλη Φυσικής στη Γ΄τάξη, αναγκάζοντας τους διδάσκοντες να κατασκευάζουν, τους μαθητές να εκπαιδεύονται και τους θεματοδότες να βάζουν εκτρώματα ασκήσεις – συρραφές, που δεν έχουν καμιά παιδαγωγική αξία και είναι συνήθως αδύνατο να πραγματοποιηθούν σε εργαστήριο; Αν δε θέλετε να προσθέσετε κεφάλαια – ήδη κόψατε τα Κύματα – γιατί να μην είναι όλη η ύλη του Λυκείου στις Πανελλαδικές εξετάσεις και επίσημα;
Γιατί δεν παίρνετε το παράδειγμα από τους Κύπριους, που έχουν μέχρι και σύγχρονη Φυσική;
Η συζήτησή μας δεν είναι ιδιωτική αφού τις ίδιες απορίες, έχει ένα μεγάλο πλήθος συναδέλφων που αγωνιούν για τους στόχους της Φυσικής στο Σχολείο. Ως εκ τούτου την απάντησή σας, αν δεν έχετε αντίρρηση, θα την δημοσιοποιήσω στον ιστότοπο Yikonet.gr στο οποίο έχω την τιμή να είμαι μέλος. Αν δεν είστε εσείς αρμόδιος να απαντήσετε, παρακαλώ να μου υποδείξετε έναν αρμόδιο.
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Ανδρέας Ριζόπουλος
Φυσικός
πηγή: ylikonet.gr
Γεια σας κύριε Ραυτόπουλε.
Ονομάζομαι Ανδρέας Ριζόπουλος και έχω διδάξει Φυσική στο Δημόσιο Γενικό Λύκειο 20 έτη και άλλα 10 περίπου στον Ιδιωτικό τομέα. ΄Εχω οργανική θέση στο 12ο ΓΕΛ Πάτρας.
Το σχολικό έτος 2019-2020 ήταν κομβικό για τη διδασκαλία της Φυσικής στο Λύκειο, αφού επανήλθε επιτέλους ο Ηλεκτρομαγνητισμός και καθιερώθηκε το επτάωρο στη Γ΄ τάξη – που το επερχόμενο σχολικό έτος φαίνεται να κόβεται αν και βοήθησε πολύ το Δημόσιο Σχολείο να επιτελέσει το ρόλο του και τους διδάσκοντες να δώσουν στους μαθητές αυτά που μπορούν…
Η παρουσία του Ηλεκτρομαγνητισμού θα οδηγήσει αυτόματα και στην αναβάθμιση του μαθήματος Γενικής Παιδείας στη Β΄Λυκείου, όπως διαπιστώσαμε και έμπρακτα με το Γ΄θέμα των Πανελλαδικών εξετάσεων, όπου χρειάστηκε η παράλληλη σύνδεση αντιστάσεων και η έννοια της διαφοράς δυναμικού, όπως και στο Β3 που αναβαθμίζει τις Βολές της Β΄Θετικής Κατεύθυνσης.
Παρατήρησα ότι είστε στην επιστημονική ομάδα Φυσικών Επιστημών του ΙΕΠ, ο μοναδικός Φυσικός. Έτσι φαντάζομαι ότι είστε αρμόδιος να μου λύσετε κάποιες απορίες.
α) Γιατί δεν είναι στην ύλη ο Νόμος Biot-Savart; Ένα ρευματοφόρο ημικυκλικό σύρμα για παράδειγμα, δεν παράγει μαγνητικό πεδίο; Ή ξεπερνά τις δυνατότητες των υποψηφίων;
β) Στο φαινόμενο της επαγωγής, δεν ανήκει ο στρεφόμενος αγωγός, η αυτεπαγωγή, η αμοιβαία επαγωγή και η ενέργεια μαγνητικού πεδίου; Γιατί τα βγάλατε εκτός;
γ) Γιατί επιλέχτηκε ως βιβλίο Κατεύθυνσης, κάποιο – πολύ καλό ομολογουμένως – αλλά γραμμένο ως βιβλίο Γενικής Παιδείας;
δ) Γιατί στον Ηλεκτρισμό της Β΄αφαιρείτε τον 2ο Κανόνα Kirchhoff;
ε) Γιατί δεν υπάρχει στην ύλη Α΄και Β΄τάξης το ιδανικό ελατήριο και εμφανίζεται ως δια μαγείας 2 χρόνια αργότερα, στις Ταλαντώσεις; Δεδομένης της «ελατηρολογίας», που βομβαρδίζονται οι μαθητές, στείλατε ποτέ οδηγία για την επιπλέον διδασκαλία του;
στ) Πότε ακριβώς διδάσκεται το έργο δύναμης μεταβλητού μέτρου; Η δύναμη ελατηρίου δεν είναι σε αυτήν την κατηγορία;
ζ) Γιατί οι εφαρμογές της κεντρομόλου δύναμης είναι εκτός ύλης; Στη Γ΄τάξη η δύναμη που ασκεί η άρθρωση σε μια στρεφόμενη ράβδο, δεν απαιτεί τη γνώση των εφαρμογών της κεντρομόλου;
η) Γιατί δεν γράφετε ένα παρόραμα με τα λάθη των σχολικών βιβλίων της Γ΄Λυκείου; Αν δεν τα έχετε δει, μπορείτε να βρείτε μερικά στη συζήτηση ΕΔΩ. Δε νομίζετε ότι ένα σχολικό βιβλίο θα πρέπει να είναι βέλτιστο; Πως θα γίνει αυτό αν δεν επιδέχεται διορθώσεις;
θ) Πιστεύετε ότι οι 2 ώρες στην Α΄Λυκείου είναι αρκετές για να διδαχτεί η Μηχανική και να γίνουν οι αντίστοιχες εργαστηριακές ασκήσεις;
ι) Τώρα που ο Ηλεκτρομαγνητισμός είναι στην ύλη, δεν πρέπει να επαναφέρετε τις Ηλεκτρικές Ταλαντώσεις;
ια) Γιατί επιμένετε σε μια τόσο μικρή ύλη Φυσικής στη Γ΄τάξη, αναγκάζοντας τους διδάσκοντες να κατασκευάζουν, τους μαθητές να εκπαιδεύονται και τους θεματοδότες να βάζουν εκτρώματα ασκήσεις – συρραφές, που δεν έχουν καμιά παιδαγωγική αξία και είναι συνήθως αδύνατο να πραγματοποιηθούν σε εργαστήριο; Αν δε θέλετε να προσθέσετε κεφάλαια – ήδη κόψατε τα Κύματα – γιατί να μην είναι όλη η ύλη του Λυκείου στις Πανελλαδικές εξετάσεις και επίσημα;
Γιατί δεν παίρνετε το παράδειγμα από τους Κύπριους, που έχουν μέχρι και σύγχρονη Φυσική;
Η συζήτησή μας δεν είναι ιδιωτική αφού τις ίδιες απορίες, έχει ένα μεγάλο πλήθος συναδέλφων που αγωνιούν για τους στόχους της Φυσικής στο Σχολείο. Ως εκ τούτου την απάντησή σας, αν δεν έχετε αντίρρηση, θα την δημοσιοποιήσω στον ιστότοπο Yikonet.gr στο οποίο έχω την τιμή να είμαι μέλος. Αν δεν είστε εσείς αρμόδιος να απαντήσετε, παρακαλώ να μου υποδείξετε έναν αρμόδιο.
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Ανδρέας Ριζόπουλος
Φυσικός
πηγή: ylikonet.gr
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου