Ομογενή και ετερογενή μίγματα
αν θέλετε να πασαλείψετε τα πάντα μέσα στην τάξη...
Ανακατεύουμε χώμα και πιπέρι με νερό |
Υλικά για το πείραμα
διαφανή ποτήρια γυάλινα ή πλαστικά
νερό
λάδι
πιπέρι
χώμα
αλάτι
ζάχαρη
1 κουταλάκι
πετσετούλα
1. Σε πέντε διαφανή ποτήρια βάζουμε νερό μέχρι την μέση.
2. Προσθέτουμε με τη σειρά, πιπέρι, χώμα, αλάτι, ζάχαρη και λάδι σε διαφορετικά ποτήρια με νερό.
3. Ανακατεύουμε καλά και αφήνουμε το μίγμα να "ηρεμήσει" . Τι παρατηρούμε;
4. Χωρίζουμε τα μίγματα σε αυτά που βλέπουμε τις ουσίες που έχουμε διαλύσει μέσα στο νερό και σε αυτό που δεν μπορούμε να διακρίνουμε τις ουσίες.
5. Φτιάχνουμε ένα πινακάκι με τα ομογενή και τα ετερογενή μίγματα. Μπορούμε να επαναλάβουμε το πείραμα και με άλλες ουσίες που έχουμε στην κουζίνα μας και έτσι να φτιάξουμε πολλά διαφορετικά μίγματα.
Το πείραμα είναι πολύ απλό ,αλλά αρέσει πολύ στα παιδιά. Μου κάνει πάντα εντύπωση πώς τόσο απλά πειράματα προκαλούν τόσο ενθουσιασμό μέσα στην τάξη. Περιττό να αναφέρω ότι η τάξη πάντα γίνεται χάλια στο τέλος και ο νεροχύτης βουλώνει! Μέσα στην δραστηριότητα είναι και το καθάρισμα και ξεβούλωμα του νεροχύτη από τα παιδιά. Ως αρχή του εργαστηρίου είναι ότι το αφήνουμε πάντα όπως το βρίσκουμε για τους επόμενους.
και λίγη περισσότερη θεωρία...
Μίγμα (ή μείγμα) ή και μηχανικό μίγμα χαρακτηρίζεται ένα προϊόν ή ένα υλικό που αποτελείται από διάφορες χημικές ουσίες που όμως δεν συνδυάζονται (συνδέονται) μεταξύ τους με χημική διαδικασία.
Τα περισσότερα υλικά γύρω μας είναι ή χημικές ενώσεις ή μίγματα. Και ενώ οι χημικές ενώσεις περιέχουν σωματίδια χημικών στοιχείων που συνδέονται με ισχυρές μεταξύ τους ελκτικές δυνάμεις, αντίθετα τα μίγματα περιέχουν ανακατεμένα στοιχεία ή ενώσεις σε χαλαρή όμως σύνδεση μεταξύ τους.
Τα συστατικά του μίγματος διαχωρίζονται σχετικά εύκολα με μηχανικά μέσα, σημαντικότεροι μέθοδοι των οποίων είναι: η απόσταξη, η διήθηση .
Κείμενο - φωτογραφίες : Τίνα Νάντσου
Πηγή θεωρίας : Wikipedia
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου