Τα χέρια μου τρελάθηκαν!
αν θέλετε να τρελάνετε τα χέρια σας...
3 λεκάνες
ζεστό νερό
παγωμένο νερό
παγάκια
νερό βρύσης
1. Γεμίζουμε 3 λεκάνες με νερό βρύσης μέχρι την μέση.
2. Στη δεξιά λεκάνη προσθέτουμε ζεστό νερό με έναν βραστήρα ή από τον θερμοσίφωνα.
3. Στην κεντρική λεκάνη αφήνουμε το νερό της βρύσης χωρίς καμία προσθήκη.
4. Στην αριστερή λεκάνη προσθέτουμε παγάκια και παγωμένο νερό.
5. Τοποθετούμε ταυτόχρονα τα χέρια μας, το ένα στο ζεστό νερό και το άλλο στο παγωμένο, για περίπου 2 λεπτά, ώστε τα χέρια μας να πάρουν την θερμοκρασία του νερού.
6. Τοποθετούμε ταυτόχρονα και τα δύο χέρια μας στην λεκάνη με το νερό βρύσης. Τι παρατηρούμε; Γιατί γίνεται αυτό; Γιατί το ένα χέρι μας λέει ότι το νερό είναι ζεστό και το άλλο ότι είναι κρύο; Τα χέρια μας είναι ή όχι καλά θερμόμετρα;
Τα χέρια μας δεν είναι όργανα μέτρησης. Απλά μας δίνουν την αίσθηση από την διαφορά θερμοκρασίας των δύο υγρών οπότε μπορούμε εύκολα να τα ξεγελάσουμε.
Γιαυτό χρησιμοποιούμε τα θερμόμετρα.
Θερμόμετρα ονομάζονται γενικά τα όργανα μέτρησης της θερμοκρασίας των διαφόρων σωμάτων. Τα θερμόμετρα βασίζονται στις ιδιότητες που έχουν διάφορα σώματα , τα λεγόμενα και "θερμομετρικά" να διαστέλλονται ή να συστέλονται και γενικά να μεταβάλλουν σχήμα ή όγκο ανάλογα: με την αυξομείωση της θερμοκρασίας, ή και με την υπόθεση ότι οι πιέσεις αερίου σταθερού όγκου είναι ανάλογοι της θερμικής κατάστασης αυτού, ή επί της μεταβολής της ηλεκτρικής αντίστασης διαφόρων μετάλλων, ακριβώς λόγω της μεταβολής της θερμοκρασίας τους, ή τέλος επί της αρχής της μεταβολής ακτινοβολίας ενός σώματος συνεπεία αυξομείωσης επίσης της θερμοκρασίας του.
Διάρκεια πειράματος : 15 λεπτά
Βαθμός δυσκολίας : 1/5
Εφαρμογή : Φυσική Ε' Δημοτικού Θερμότητα Φυσική Α' Γυμνασίου Θερμική Ισορροπία
Κείμενο- φωτογραφία : Τίνα Νάντσου
Τα χέρια μας τρελάθηκαν στη Σχολή Χιλλ! |
3 λεκάνες
ζεστό νερό
παγωμένο νερό
παγάκια
νερό βρύσης
Βήματα
1. Γεμίζουμε 3 λεκάνες με νερό βρύσης μέχρι την μέση.
2. Στη δεξιά λεκάνη προσθέτουμε ζεστό νερό με έναν βραστήρα ή από τον θερμοσίφωνα.
3. Στην κεντρική λεκάνη αφήνουμε το νερό της βρύσης χωρίς καμία προσθήκη.
4. Στην αριστερή λεκάνη προσθέτουμε παγάκια και παγωμένο νερό.
5. Τοποθετούμε ταυτόχρονα τα χέρια μας, το ένα στο ζεστό νερό και το άλλο στο παγωμένο, για περίπου 2 λεπτά, ώστε τα χέρια μας να πάρουν την θερμοκρασία του νερού.
6. Τοποθετούμε ταυτόχρονα και τα δύο χέρια μας στην λεκάνη με το νερό βρύσης. Τι παρατηρούμε; Γιατί γίνεται αυτό; Γιατί το ένα χέρι μας λέει ότι το νερό είναι ζεστό και το άλλο ότι είναι κρύο; Τα χέρια μας είναι ή όχι καλά θερμόμετρα;
Να πώς σχεδίασε ένα παιδί το πείραμα |
και λίγη περισσότερη φυσική...
Τα χέρια μας δεν είναι όργανα μέτρησης. Απλά μας δίνουν την αίσθηση από την διαφορά θερμοκρασίας των δύο υγρών οπότε μπορούμε εύκολα να τα ξεγελάσουμε.
Γιαυτό χρησιμοποιούμε τα θερμόμετρα.
Θερμόμετρα ονομάζονται γενικά τα όργανα μέτρησης της θερμοκρασίας των διαφόρων σωμάτων. Τα θερμόμετρα βασίζονται στις ιδιότητες που έχουν διάφορα σώματα , τα λεγόμενα και "θερμομετρικά" να διαστέλλονται ή να συστέλονται και γενικά να μεταβάλλουν σχήμα ή όγκο ανάλογα: με την αυξομείωση της θερμοκρασίας, ή και με την υπόθεση ότι οι πιέσεις αερίου σταθερού όγκου είναι ανάλογοι της θερμικής κατάστασης αυτού, ή επί της μεταβολής της ηλεκτρικής αντίστασης διαφόρων μετάλλων, ακριβώς λόγω της μεταβολής της θερμοκρασίας τους, ή τέλος επί της αρχής της μεταβολής ακτινοβολίας ενός σώματος συνεπεία αυξομείωσης επίσης της θερμοκρασίας του.
Διάρκεια πειράματος : 15 λεπτά
Βαθμός δυσκολίας : 1/5
Εφαρμογή : Φυσική Ε' Δημοτικού Θερμότητα Φυσική Α' Γυμνασίου Θερμική Ισορροπία
Κείμενο- φωτογραφία : Τίνα Νάντσου
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου