Πείραμα: Κάτι ξινό, κάτι γλυκό, κάτι πικρό και κάτι αλμυρό
Καλά είπαμε όχι και τόσο ξινό! |
κάτι γλυκό
κάτι ξινό
κάτι πικρό
κάτι αλμυρό
νερό
Φέραμε στην τάξη κάτι ξινό, πικρό, γλυκό και αλμυρό. Έγινε χαμός! |
1. Κλείνουμε τα μάτια μας με ένα μαντήλι.
2. Ένας φίλος μας, μας δίνει να δοκιμάσουμε κάτι γλυκό, κάτι ξινό, κάτι πικρό και κάτι αλμυρό. Προσπαθούμε να καταλάβουμε τι είναι αυτό που γευόμαστε και ποιο μέρος της γλώσσας μας αντιλαμβάνεται το γλυκό, το πικρό, το ξινό και το αλμυρό.
Σε κάθε αλλαγή γεύσης ξεπλένουμε το στόμα μας με νερό για να μην μπερδεύουμε τις γεύσεις. Τι παρατηρούμε; Ποιο μέρος της γλώσσας μας αντιλαμβάνεται το γλυκό; Από που βγαίνει το σάλιο στο στόμα μας;
Τα παιδιά διασκεδάζουν πολύ με το συγκεκριμένο πείραμα. Στην τάξη έγινε χαμός από γέλια!
Η γλώσσα αποτελεί μυώδες όργανο το οποίο καλύπτεται από βλεννογόνο για τη μεταφορά της προσλαμβανόμενης τροφής. Βοηθά στη μάσηση και στην κατάποση και περιέχει αισθητήρια όργανα για τη γεύση. Εκτός αυτού, η γλώσσα παίζει σημαντικό ρόλο στην άρθρωση των λέξεων κατά την ομιλία.
Διάρκεια πειράματος : 30 λεπτά
Βαθμός δυσκολίας : 1/5
Εφαρμογή : Φυσική Ε' Δημοτικού Πεπτικό σύστημα Βιολογία Α' Γυμνασίου Πεπτικό Σύστημα
Κείμενο- φωτογραφίες πειράματος- ιδέα : Τίνα Νάντσου
Πηγή θεωρίας :Wikipedia
Τα παιδιά διασκεδάζουν πολύ με το συγκεκριμένο πείραμα. Στην τάξη έγινε χαμός από γέλια!
Καλό το πικρό αλλά προτιμώ το γλυκό |
και λίγη περισσότερη θεωρία...
Η γλώσσα αποτελεί μυώδες όργανο το οποίο καλύπτεται από βλεννογόνο για τη μεταφορά της προσλαμβανόμενης τροφής. Βοηθά στη μάσηση και στην κατάποση και περιέχει αισθητήρια όργανα για τη γεύση. Εκτός αυτού, η γλώσσα παίζει σημαντικό ρόλο στην άρθρωση των λέξεων κατά την ομιλία.
Διάρκεια πειράματος : 30 λεπτά
Βαθμός δυσκολίας : 1/5
Εφαρμογή : Φυσική Ε' Δημοτικού Πεπτικό σύστημα Βιολογία Α' Γυμνασίου Πεπτικό Σύστημα
Κείμενο- φωτογραφίες πειράματος- ιδέα : Τίνα Νάντσου
Πηγή θεωρίας :Wikipedia
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου