Μαθηματικά και νέοι τρόποι διδασκαλίας


O τρόπος διδασκαλίας των μαθηματικών στα σχολεία της Αγγλίας αλλάζει σταδιακά μορφή, ακολουθώντας τα πρότυπα διδασκαλίας αρκετών ασιατικών χωρών, τα οποία θεωρούνται περισσότερο αποτελεσματικά. Η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι θα διαθέσει το ποσό των 41 εκ λιρών για να στηρίξει αρχικά 8.000 σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ώστε να μεταβούν από το ένα εκπαιδευτικό σύστημα στο καινούργιο το οποίο εγγυάται υψηλότερες επιδόσεις στα μαθηματικά.
Η αποτελεσματικότητα του νέου συστήματος έχει δοκιμαστεί με επιτυχία σε πόλεις όπως η Σαγκάη, η Σιγκαπούρη και το Χονγκ Κονγκ. Ήδη, αρκετά σχολεία στη Βρετανία το εφαρμόζουν πιλοτικά. Η κρατική οικονομική ενίσχυση στοχεύει στην ευρύτερη διάδοσή του σε όλη τη χώρα.
Το Βρετανικό Υπουργείο Παιδείας επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ότι ο νέος τρόπος διδασκαλίας των μαθηματικών στα σχολεία περιλαμβάνει μια διαφορετική προσέγγιση του μαθήματος, αντικατάσταση των παλιών βιβλίων με νέα, υψηλότερης ποιότητας, και ενθάρρυνση των μαθητών για να προσεγγίζουν με φυσικό τρόπο τις μαθηματικές έννοιες μέσα από διαφόρων ειδών αντικείμενα, εικόνες και κατασκευές. Στόχος είναι οι μαθητές να μπορούν να κατανοούν καλύτερα τις αφηρημένες έννοιες, τους αριθμούς και τα μαθηματικά σύμβολα. Αρχικά, 700 δάσκαλοι θα εκπαιδευτούν για να υλοποιήσουν με επιτυχία το νέο πρόγραμμα διδασκαλίας.
Ο Nick Gibb, από το Βρετανικό Υπουργείο Παιδείας, τονίζει στο BBC ότι είναι έτοιμοι να αξιοποιήσουν επιτυχημένες ιδέες από όλο τον κόσμο για να βελτιώσουν την εκπαίδευση ων μαθηματικών στη χώρα, λέγοντας επίσης ότι είναι πεπεισμένος ότι τα μέτρα που παίρνουν τώρα θα προετοιμάσουν με τον καλύτερο τρόπο τους νέους στην επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών τους. Επιπλέον, θα τους βοηθήσουν να προσαρμοστούν στις συνθήκες εργασίας του 21ου αιώνα και σε μια εποχή που η φράση «δεν μπορώ να καταλάβω τα μαθηματικά» θα έχει εξοριστεί οριστικά στο παρελθόν.
Η απόφαση να υιοθετήσουν τη νέα μέθοδο διδασκαλίας ενισχύθηκε και από τις έρευνες που δείχνουν ότι σε μέρη όπως η Σαγκάη, η Σιγκαπούρη και το Χονγκ Κονγκ το ποσοστό των δεκαπεντάχρονων μαθητών που αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες με τα μαθηματικά – δεν μπορούν να εκτελέσουν βασικές αριθμητικές πράξεις – είναι χαμηλότερο κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες από εκείνο στην Αγγλία.

Πηγή: BBC

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις