Ρωσικός πύραυλος θα προστατεύσει τη Γη από αστεροειδείς
«Υπάρχουν τρεις μεγάλοι αστεροειδείς, των οποίων η τροχιά διασταυρώνεται με αυτή της Γης και θα μπορούσαν να συγκρουστούν μαζί της σε βάθος αρκετών δεκαετιών», δήλωσε ο Βιτάλι Λόποτα. |
Ο 99942 Aποφις είναι ένας αστεροειδής που ανακαλύφθηκε το 2004 και έλαβε μεγάλη δημοσιότητα όταν η ΝΑΣΑ εξέδωσε αρχικές εκτιμήσεις που έκαναν λόγο για αρκετά πιθανή σύγκρουσή του με τη Γη ή τη Σελήνη το έτος 2029. Μεταγενέστερες μετρήσεις απέκλεισαν κατηγορηματικά αυτό το ενδεχόμενο αλλά έδωσαν πιθανότητες 1 προς 250.000 να γίνει μια παρόμοια σύγκρουση τον Απρίλιο του 2036. Το 2029 θα περάσει εν τέλει σε απόσταση 30 χιλιάδων χιλιομέτρων, η οποία είναι συγκριτικά δέκα φορές μικρότερη από ότι η απόσταση της Γης από τη Σελήνη.
Μια πιθανή σύγκρουση θα ήταν ισοδύναμη με έκρηξη 1.700 μεγατόνων. Η έκρηξη από την ατομική βόμβα που έπεσε στη Χιροσίμα ήταν «μόλις» 0.02 μεγατόνους. Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν επτά ουράνια σώματα με υψηλότερο βαθμό επικινδυνότητας με βάση την λογαριθμική κλίμακα για τον υπολογισμό ρίσκου πρόσκρουσης ονόματι Παλέρμο.
Σύμφωνα με τον Λόποτα, για να αλλάξουμε την τροχιά ενός σώματος με τη μάζα του Απόφεως θα χρειαζόμασταν έναν πύραυλο βάρους 70 τόνων προκειμένου να το «ρυμουλκήσουμε» μακριά από την τροχιά της Γης ή να το καταστρέψουμε με θερμοπυρηνική έκρηξη. Ο χρόνος κατασκευής ενός τέτοιου πυραύλου θα ήταν μόλις τρία με πέντε έτη, καθώς θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και να τροποποιηθεί υπάρχων ρωσικός εξοπλισμός και υποδομή, μαζί με τους κινητήρες RD - 171. Oι επονομαζόμενοι «τσάροι» RD-171 χρησιμοποιούνται στους πυραύλους Zenit - 3SL και στο σχέδιο Sea Launch, όπου συνεργάζονται Ρωσία, Ουκρανία, Νορβηγία και ΗΠΑ.
Η εταιρεία RSC Energia είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής διαστημικών οχημάτων και εξοπλισμού στη Ρωσία και της πρώην ΕΣΣΔ. Είναι επικεφαλής του προγράμματος επανδρωμένων πτήσεων Σογιούζ και του ρωσικού τμήματος του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού. Απασχολεί περίπου 22 με 30 χιλιάδες υπαλλήλους και το ρωσικό κράτος διατηρεί ακόμα το 38% των μετοχών στην κυριότητά του.
Πηγή: Ναυτεμπορική
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου