Δευτέρα, 7 Απριλίου 2014

CERN for kids: Το CERN όπως τον βλέπουν τα παιδιά!

Ποιος είπε ότι η σύγχρονη φυσική δεν είναι και για τα παιδιά Δημοτικού;
Στα πλαίσια του project Παίζοντας με τα Πρωτόνια τα παιδιά της Σχολής Χιλλ έφτιαξαν την παραπάνω μακέτα του LCH του CERN.
Ανάβοντας τον διακόπτη οι δέσμες των led ανάβουν και η αναπαράσταση της σύγκρουσης των πρωτονίων στον μεγάλο αδρονικό επιταχυντή του CERNγίνεται πραγματικότητα για τα παιδιά.
Το πρόγραμμα γίνεται από τα παιδιά της Στ' Δημοτικού το σχολικό έτος 2013-2014.
Το GLOBE από ζαχαρωτά! Μην το φάτε, θαυμάστε το!

Ως ιδιαίτερα σημεία εστίασης του project επισημαίνονται τα παρακάτω:

· δίνεται έμφαση στη διαδικασία και όχι στο τελικό αποτέλεσμα
· καλλιεργείται και αξιοποιείται η διαίσθηση του μαθητή
· οπτικοποιούνται οι σκέψεις και οι ιδέες του μαθητή
· ο μαθητής δοκιμάζει, εκμεταλλεύεται το λάθος και οδηγείται στην αποποινικοποίηση του λάθους
· αναπτύσσονται στρατηγικές επίλυσης προβλημάτων, όπως ανάλυση προβλήματος σε επιμέρους μέρη
· ο μαθητής κατασκευάζει πρωτότυπα, μοναδικά δημιουργήματα με προσωπικό ενδιαφέρον και νόημα.
Πώς γίνεται το GLOBE φωτιστικό δωματίου;

Διακρίνουμε τα εξής στάδια στην εκπαιδευτική διαδικασία:

· επιλογή του θέματος, σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα των μαθητών, μετά από πρόταση/σεις του δασκάλου και συζήτηση στην τάξη
· πειραματισμός γύρω από τα θέματα που διαπραγματεύεται η ομάδα, διατύπωση υποθέσεων και έλεγχος της ορθότητάς τους, έκφραση εκτιμήσεων και συμπερασμάτων. Στη διάρκεια της διερεύνησης οι μαθητές κρατούν σημειώσεις για την πορεία που ακολουθούν/χαράσσουν και καταγράφουν τα συμπεράσματά τους.
· κατασκευή πρωτότυπου έργου
· μεταφορά δεδομένων μεταξύ διαφορετικών εφαρμογών
· εκπόνηση συνθετικής εργασίας-έκθεσης- κατασκευής
· παρουσίαση του έργου στην τάξη και συζήτηση.

Τα παιδιά με την παρώθηση του δασκάλου εμπλέκονται σε βιωματικές δραστηριότητες, πειραματίζονται σε συγκεκριμένο θέμα, διερευνούν, υποθέτουν, δοκιμάζουν, προτείνουν, σκέπτονται και συσκέπτονται, επιχειρηματολογούν, καταλήγουν σε συμπεράσματα, επιβεβαιώνουν τα πορίσματά τους, κατασκευάζουν συνθετικές ομαδικές εργασίες. Οι μαθητές ανακαλύπτουν τους κανόνες στην πράξη (theorems in action) παρουσιάζοντας ένα καλό παράδειγμα εφαρμογής της ενεργητικής, διερευνητικής και συνεργατικής μάθησης.

Ποιος είπε ότι η σύγχρονη φυσική δεν είναι και για μαθητές δημοτικού;

Κείμενο-ιδέα- φωτογραφίες : Τίνα Νάντσου Σχολή Χιλλ 2014
Δημοσίευση σχολίου

Άλλα θέματα

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...