Καλές μαθήτριες, όχι όμως εργαζόμενες
Τα κορίτσια τα καταφέρνουν ακαδημαϊκά πολύ καλύτερα από τα αγόρια. Παρ’ όλα αυτά οι άνδρες κατέχουν ένα εντυπωσιακό 95% στις ανώτερες θέσεις των μεγαλύτερων δημοσίων επιχειρήσεων. |
Από το δημοτικό σχολείο μέχρι το πανεπιστήμιο, τα κορίτσια είναι πιο πειθαρχημένα στα μαθήματά τους συγκριτικά με τα αγόρια. Μελετούν περισσότερο και παίρνουν καλύτερους βαθμούς. Τα κορίτσια τα καταφέρνουν ακαδημαϊκά πολύ καλύτερα από τα αγόρια. Παρ’ όλα αυτά οι άνδρες κατέχουν ένα εντυπωσιακό 95% στις ανώτερες θέσεις των μεγαλύτερων δημοσίων επιχειρήσεων. Γιατί οι ίδιες συνήθειες που «εκτοξεύουν» τα κορίτσια στην πρώτη θέση της τάξης, η υπερβολική σχολαστικότητά τους με την εργασία σπιτιού, δεν τους επιτρέπουν να εξελιχθούν και στους εργασιακούς χώρους;
Ερευνώντας τι είναι αυτό που αποτρέπει την εργασιακή ανέλιξη των γυναικών, οι δημοσιογράφοι Κάτι Κέι και Κλερ Σίπμαν διαπίστωσαν ότι μία έλλειψη ικανοτήτων είχε λιγότερες πιθανότητες να αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα από ό,τι η έλλειψη αυτοπεποίθησης. Οσον αφορά την εργασιακή αυτοπεποίθηση διαπίστωσαν ότι οι άνδρες τα κατάφερναν πολύ καλύτερα. Το ερώτημα που πρέπει να θέσουμε είναι κατά πόσον το σχολείο είναι ένα εργοστάσιο αυτοπεποίθησης για τους γιους μας και μόνο ένα εργοστάσιο ικανοτήτων για τις κόρες μας.
Την πιθανότητα αυτή τη σκέφθηκα, θεραπεύοντας ως ψυχολόγος ένα κορίτσι της Β΄ Γυμνασίου. Επαιρνε εξαιρετικούς βαθμούς αλλά ένιωθε πνιγμένη στο σχολείο. Ο αδελφός της, που πήγαινε Γ΄ Γυμνασίου, έπαιρνε εξίσου καλούς βαθμούς αλλά όταν τη ρώτησα αν και αυτός εργαζόταν σκληρά, γέλασε. Η ίδια πάντα κατέβαλλε το μέγιστο της προσπάθειας στη δουλειά της, ενώ ο αδελφός κατέβαλλε λίγη προσπάθεια παραπάνω μόνο όταν έπαιρνε κάποιον κακό βαθμό. Αυτή η εμπειρία της σχολικής επιτυχίας με ελάχιστη ή έστω λίγη προσπάθεια είναι κομβικής σημασίας. Επιτρέπει στους γιους μας να οικοδομούν αυτοπεποίθηση, καθώς βλέπουν πόσα μπορούν να καταφέρουν απλά και μόνο με το μυαλό τους. Γι’ αυτούς το σχολείο είναι ένας στίβος όπου μπορούν να οικοδομήσουν την εμπιστοσύνη στις ικανότητές τους, ενώ μαθαίνουν να βασίζονται σε αυτές. Ωστόσο, η έλλειψη αυτοπεποίθησης δεν είναι το μόνο που κρατά τις γυναίκες μακριά από τα ύπατα εργασιακά αξιώματα. Οι γυναίκες αντιμετωπίζουν φυλετικές προκαταλήψεις, σεξουαλική παρενόχληση και ισχυρά δομικά εμπόδια στην εργασία. Ομως η αυτοπεποίθηση στο σχολείο είναι ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα. Πολλοί άνδρες φτάνουν στη δουλειά γεμάτοι αυτοπεποίθηση γιατί γνώρισαν τις ικανότητές τους. Το ίδιο πρέπει να κάνουν και οι γυναίκες.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου