Φυσικές Επιστήμες -όπως Κοινωνιολογία;- στην Εκπαίδευση, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας


Η επιστήμη –το επίστασθαι καλώς τον φυσικό κόσμο– βάλλεται τελευταία (και) από το Υπουργείο Παιδείας όσον αφορά στην αντιμετώπισή της ως γνωστικό αντικείμενο κατά την εκπαίδευση των μαθητών στις φυσικές επιστήμες.Πράγματι, φαίνεται ότι υπάρχουν σκέψεις στο Υπουργείο Παιδείας –ειδικότερα στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής– να μη διδάσκονται οι μαθητές τις επιστημονικές θεωρίες ακαδημαϊκά, δηλαδή με βάση το περιεχόμενό τους, τον ορθολογισμό τους και τον επιβεβαιωτικό πειραματισμό που απαιτεί η επιστημονική / εκπαιδευτική μεθοδολογία. Ακόμη, τον σεβασμό προς τους μαθητές που πρέπει να γνωρίζουν.
Αντίθετα, προαναγγέλλεται ότι από τις φυσικές επιστήμες «θα διδάσκεται μόνο η κοινωνική διάστασή τους», με αιτιολόγηση ότι αυτή «δεν δυσκολεύει» τους μαθητές. Όμως, έτσι, μια μακρά παράδοση που έχει καταστεί δημοκρατικό δικαίωμα του κάθε μαθητή / μελλοντικού πολίτη, το δικαίωμα «να γνωρίζει» με βάση την επιστήμη όσο του είναι δυνατό, αμφισβητείται και θα είναι προνόμιο λίγων ή αυτών που θα συνεχίσουν ανώτατες σπουδές στις φυσικές επιστήμες.
Δυστυχώς, τα μαθήματα κοινωνιολογίας -ασφαλώς απαραίτητα- δεν υποκαθιστούν τα μαθήματα και τον πειραματισμό των φυσικών επιστημών. Η αντικατάστασή τους μάλιστα ίσως υπονομεύσει την επιστήμη και την εκπαίδευση στις φυσικές επιστήμες, βοηθώντας την παραεπιστήμη και την παραεκπαίδευση, όπως πολλοί προσπαθούν τελευταία.

Θα συνεχίσουμε …

Ελληνική Εταιρεία Φυσικής για την Επιστήμη και την Εκπαίδευση

Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις