Ο μαθηματικός Τσαρλς Ντότζσον, ο γνωστός Λιούις Κάρολ και Η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων
του Γιώργου Φασουλόπουλου από το Υλικόνετ
Ο μαθηματικός στην Οξφόρδη, Τσαρλς Ντότζσον (1832 – 1898), έγινε γνωστός ως Λιούις Κάρολ, όπως δηλαδή επέλεξε να υπογράψει το γνωστό αφήγημα «η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων»
το χειρόγραφο, πριν εκδοθεί σε βιβλίο το 1865, το χάρισε στη μικρή Αλίκη Λίντελ (1852 – 1934), κόρη ενός απ τους δύο συντάκτες του περίφημου Λεξικού της Αρχαίας Ελληνικής της Οξφόρδης
στην Αλίκη και τις αδελφές της είχε αφηγηθεί την πρώτη αυτοσχεδιαστική εκδοχή του βιβλίου
το χειρόγραφο, φιλοτεχνημένο με δικά του σχέδια, ήταν αφιερωμένο ως “δώρο Χριστουγέννων προς ένα αγαπητό παιδί, σε ανάμνηση μιας καλοκαιρινής ημέρας“, στις 26 Νοεμβρίου 1864
ακολούθησε τα Χριστούγεννα του 1871, «η Αλίκη μέσα απ τον καθρέπτη», που φιλοτέχνησε όπως και την «Αλίκη .. των θαυμάτων», ο γραφίστας Σερ Τζον Τένιελ (1820 – 1914)
τα δυο βιβλία προσπαθούν, μέσα απ τις αυθεντικές ερωτήσεις ενός μικρού παιδιού, να αναδείξουν τις δοκιμασίες του ορθολογισμού όταν αλλάζει το συντηρητικό κοινωνικό πλαίσιο του 19ου αιώνα, εκεί στον πάτο μιας βαθειάς κουνελότρυπας
η Αλίκη στην Πλάκα
στην είσοδο του Alice Inn,
που φαίνεται να είναι κλειστό λόγω των έκτακτων υγειονομικών συνθηκών
οι τοιχογραφίες αναπαριστούν ήρωες του αφηγήματος
η κεντρική ηρωίδα, η Αλίκη,
η βικτωριανή βασίλισσα μαζί με τους στρατιώτες – τραπουλόχαρτα που τα παίζει στα δάχτυλα
ο κούνελος, οδηγός της Αλίκης αλλά και των φυσικών του 20ου αιώνα που διαβάζουν λογοτεχνία, στην αναγνώριση της χρονικής καθυστέρησης κατά τη διάβαση της ατέλειωτης κουνελότρυπας σαν περίπτωση …
… διαστολής του χρόνου όπως την προβλέπει η θεωρία της Σχετικότητας
διαστολή του χρόνου, Sergio Arcos, 2014, λάδι
οι ίδιοι λογοτεχνίζοντες φυσικοί έσπευσαν να ταυτίσουν την αινιγματική γάτα της αφήγησης …
με εκείνη την κυρα- Μάρω, που διαβιώνει μέσα στην πιθανοκρατούμενη φωλιά – φυλακή που την έχωσε ο Σρέντινγκερ
τοιχογραφία στη Ρωσία, 2013
οι συνάδελφοι του Κάρολ, οι μαθηματικοί, αναγνωρίζουν στους διαλόγους της Αλίκης με τις σουρεαλιστικές υπάρξεις που παρελαύνουν στα δυο βιβλία, μια διακριτικά σκωπτική κριτική στις μη Ευκλείδιες Γεωμετρίες και την αφηρημένη Άλγεβρα του 19ου αιώνα, επειδή διαχωρίζουν τα μαθηματικά σύμβολα απ τον φυσικό κόσμο
αποτελεί χριστουγεννιάτικη παράδοση να φυλλομετρούνται για ακόμα μια φορά οι συμβολικοί μύθοι που πετυχαίνουν να συνεπέρνουν ταυτόχρονα μικρούς – μεγάλους
και στα βιβλία
και στους δρόμους
καλά Χριστούγεννα
στην Αλίκη και τις αδελφές της είχε αφηγηθεί την πρώτη αυτοσχεδιαστική εκδοχή του βιβλίου
το χειρόγραφο, φιλοτεχνημένο με δικά του σχέδια, ήταν αφιερωμένο ως “δώρο Χριστουγέννων προς ένα αγαπητό παιδί, σε ανάμνηση μιας καλοκαιρινής ημέρας“, στις 26 Νοεμβρίου 1864
ακολούθησε τα Χριστούγεννα του 1871, «η Αλίκη μέσα απ τον καθρέπτη», που φιλοτέχνησε όπως και την «Αλίκη .. των θαυμάτων», ο γραφίστας Σερ Τζον Τένιελ (1820 – 1914)
τα δυο βιβλία προσπαθούν, μέσα απ τις αυθεντικές ερωτήσεις ενός μικρού παιδιού, να αναδείξουν τις δοκιμασίες του ορθολογισμού όταν αλλάζει το συντηρητικό κοινωνικό πλαίσιο του 19ου αιώνα, εκεί στον πάτο μιας βαθειάς κουνελότρυπας
η Αλίκη στην Πλάκα
στην είσοδο του Alice Inn,
που φαίνεται να είναι κλειστό λόγω των έκτακτων υγειονομικών συνθηκών
οι τοιχογραφίες αναπαριστούν ήρωες του αφηγήματος
η κεντρική ηρωίδα, η Αλίκη,
η βικτωριανή βασίλισσα μαζί με τους στρατιώτες – τραπουλόχαρτα που τα παίζει στα δάχτυλα
ο κούνελος, οδηγός της Αλίκης αλλά και των φυσικών του 20ου αιώνα που διαβάζουν λογοτεχνία, στην αναγνώριση της χρονικής καθυστέρησης κατά τη διάβαση της ατέλειωτης κουνελότρυπας σαν περίπτωση …
… διαστολής του χρόνου όπως την προβλέπει η θεωρία της Σχετικότητας
διαστολή του χρόνου, Sergio Arcos, 2014, λάδι
οι ίδιοι λογοτεχνίζοντες φυσικοί έσπευσαν να ταυτίσουν την αινιγματική γάτα της αφήγησης …
με εκείνη την κυρα- Μάρω, που διαβιώνει μέσα στην πιθανοκρατούμενη φωλιά – φυλακή που την έχωσε ο Σρέντινγκερ
τοιχογραφία στη Ρωσία, 2013
οι συνάδελφοι του Κάρολ, οι μαθηματικοί, αναγνωρίζουν στους διαλόγους της Αλίκης με τις σουρεαλιστικές υπάρξεις που παρελαύνουν στα δυο βιβλία, μια διακριτικά σκωπτική κριτική στις μη Ευκλείδιες Γεωμετρίες και την αφηρημένη Άλγεβρα του 19ου αιώνα, επειδή διαχωρίζουν τα μαθηματικά σύμβολα απ τον φυσικό κόσμο
αποτελεί χριστουγεννιάτικη παράδοση να φυλλομετρούνται για ακόμα μια φορά οι συμβολικοί μύθοι που πετυχαίνουν να συνεπέρνουν ταυτόχρονα μικρούς – μεγάλους
και στα βιβλία
και στους δρόμους
καλά Χριστούγεννα
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου