Δελτίο Τύπου Της ΠΕΒ Για Την “Προγεννητική Αγωγή”


Τι γίνεται όταν αντί να αναγνωρίζεις την επιστημονική σου κοινότητα καταφεύγεις σε αμφιβόλου εγκυρότητας Μ.Κ.Ο.



Τα σχολεία καλούνται για δεύτερη συνεχή χρονιά να υλοποιήσουν τα Προγράμματα Σπουδών σε συνθήκες πρωτοφανούς εσωστρέφειας λόγω των κλειστών υγειονομικών πρωτοκόλλων. Οι δράσεις που προτείνονται για την ενίσχυση του μαθησιακού αποτελέσματος και την ενθάρρυνση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης εσχάτως επιβλήθηκαν με ανελαστικά γραφειοκρατικά πρωτόκολλα ως εργαλείο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

Τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας γνωρίζουν ότι δράσεις στα σχολεία είναι εξαιρετικά δύσκολο να υλοποιηθούν χωρίς τις αναγκαίες μετακινήσεις των μαθητών και χωρίς τη δυνατότητα συνεργασίας εντός και εκτός των σχολείων. Ταυτόχρονα, η επιμονή του Υπουργείου να ισχύσουν σκληρές αξιολογικές διαδικασίες για τους μαθητές την τρέχουσα χρονιά (Τράπεζα Θεμάτων, ΕΒΕ) παρά τις προφανείς δυσκολίες στην κάλυψη της διδακτέας ύλης εντείνει το άγχος και την ανησυχία σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς.

Δείτε ή κατεβάστε παρακάτω το αναλυτικό δελτίο τύπου της ΠΕΒ

Τα σχολεία καλούνται για δεύτερη συνεχή χρονιά να υλοποιήσουν τα Προγράμματα Σπουδών σε συνθήκες πρωτοφανούς εσωστρέφειας λόγω των κλειστών υγειονομικών πρωτοκόλλων. 
Οι δράσεις που προτείνονται για την ενίσχυση του μαθησιακού αποτελέσματος και την ενθάρρυνση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης εσχάτως επιβλήθηκαν με ανελαστικά γραφειοκρατικά πρωτόκολλα ως εργαλείο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.
 Τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας γνωρίζουν ότι δράσεις στα σχολεία είναι εξαιρετικά δύσκολο να υλοποιηθούν χωρίς τις αναγκαίες μετακινήσεις των μαθητών και χωρίς τη δυνατότητα συνεργασίας εντός και εκτός των σχολείων. Ταυτόχρονα, η επιμονή του Υπουργείου να ισχύσουν σκληρές αξιολογικές διαδικασίες για τους μαθητές την τρέχουσα χρονιά (Τράπεζα Θεμάτων, ΕΒΕ) παρά τις προφανείς δυσκολίες στην κάλυψη της διδακτέας ύλης εντείνει το άγχος και την ανησυχία σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς.
 Σε αυτό το τοπίο, το ΙΕΠ πρότεινε και το Υπουργείο ενέκρινε εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “Προγεννητικής Αγωγής” στα Γυμνάσια της χώρας στο πλαίσιο, προφανώς, της Αγωγής Υγείας, που εισάγεται στην Πρωτοβάθμια και κατώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση! Αξιοσημείωτο είναι ότι για το συγκεκριμένο πρόγραμμα : - το αίτημα προήλθε από μη-κερδοσκοπικό-πολιτιστικό Σωματείο. - το εκπαιδευτικό υλικό έχει συγγράψει Δικαστικός με τους συνεργάτες της!!! - οι Βιολόγοι εξαιρούνται της παραπάνω ανάθεσης (ενδεχομένως γιατί θεωρούνται από το Υπουργείο ως ….μη σχετικοί με το αντικείμενο!) Έτσι, “πληροφορηθήκαμε” ότι: “….το DNA, κληρονομείται σχετιζόμενο με την αγάπη των γονέων”, ότι “...η κύηση αποτελεί Σχέδιο που διεκπεραιώνεται από την έγκυο γυναίκα!” και ότι “...Αμερικανίδα έγκυος γέννησε κόρη που νικούσε στα καλλιστεία επειδή θαύμαζε Ελληνικά αγάλματα στο Μουσείο”!!! Τα ΠΣ της Βιολογίας είναι απολύτως ανεπαρκή για να ερμηνεύσουν τα παραπάνω… Εκτός αν θεωρείται θεμιτό από το ΙΕΠ και το Υπουργείο Παιδείας οι προτεινόμενες δράσεις να αντιστρατεύονται ευθέως τα γνωστικά αντικείμενα που διδάσκονται στο ελληνικό σχολείο με βάση τη νομοθεσία τους κράτους.  Η ανάκληση της έγκρισης του συγκεκριμένου προγράμματος ήταν προφανώς η ενδεδειγμένη εξέλιξη αλλά ταυτόχρονα καταδεικνύει την προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζονται σημαντικά ζητήματα της εκπαίδευσης των παιδιών μας. Θεωρούμε ότι το ΙΕΠ και το Υπουργείο Παιδείας αντί να εγκρίνουν προγράμματα με αντιεπιστημονικές και αναχρονιστικές απόψεις είναι προτιμότερο να προωθούν προγράμματα που έχουν ήδη εγκριθεί και έχουν κριθεί ως επιτυχημένα από εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς, όπως πχ. το πρόγραμμα Σεξουαλικής Αγωγής που εδώ και 6 χρόνια εκπονεί με επιτυχία το Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Κρήτης και βρίσκεται αναρτημένο στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ. Αυτός εξάλλου δεν είναι ο λόγος που ιδρύθηκαν τα Πειραματικά Σχολεία; 
Οι πόρτες, βέβαια, του Υπουργείου παραμένουν σταθερά κλειστές σε οποιοδήποτε αίτημα συνάντησης και κατάθεσης σχετικών θέσεων και προτάσεων της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων.

 Για το ΔΣ της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις