Διαδικτυακά μαθήματα Κβαντομηχανικής από τον Στέφανο Τραχανά

   


Μιας και από του χρόνου θα διδάσκεται η σύγχρονη φυσική στο Λύκειο, ίσως κάποιοι διδάσκοντες να αναζητούν ένα μάθημα επανάληψης της Κβαντομηχανικής. Μια εξαιρετική πρόταση είναι η παρακολούθηση των διαδικτυακών μαθημάτων του δασκάλου Σ.  Τραχανά.

                

Για να γραφτείτε στο διαδικτυακό μάθημα του Στέφανου Τραχανά
Εφαρμοσμένη Κβαντομηχανική 1: Άτομα

 μπείτε εδώ


Το μάθημα είναι δωρεάν χάρη στην χορηγία του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και χάρη στην προσφορά του Σ. Τραχανά που δημιούργησε το Mathesis χωρίς αμοιβή αν και διευθυντής και διδάσκων στο Mathesis.

Το μάθημα συνεχίζει με την Κβαντομηχανική ΙΙ και ΙΙΙ.  Σας ανεβάζω και το πρώτο βίντεο του δεύτερο διαδικτυακού μαθήματος 

               


Στέφανος Τραχανάς


Ο Στέφανος Τραχανάς διδάσκει, μεταξύ άλλων, κβαντική φυσική και διαφορικές εξισώσεις στο τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου Κρήτης από το 1983 έως σήμερα. Από το 1986 και μετά είναι μέλος του επιστημονικού προσωπικού του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας και η διδασκαλία του στο τμήμα Φυσικής προσφέρεται δωρεάν. Είναι συγγραφέας έντεκα πανεπιστημιακών συγγραμμάτων στα παραπάνω πεδία καθώς και των βιβλίων Το φάντασμα της όπερας: Η επιστήμη στον πολιτισμό μας και Το αμάρτημα της Εύας: Φυσική κάτω από τ’ άστρα και δημιουργική μάθηση, τα οποία απευθύνονται στο ευρύτερο μορφωμένο κοινό. Το βιβλίο του An Introduction to Quantum Physics κυκλοφόρησε πρόσφατα από τον εκδοτικό οίκο Wiley. Το 2003 ανακηρύχτηκε σε επίτιμο διδάκτορα του Πανεπιστημίου Κρήτης ενώ το 2012 του απονεμήθηκε το Εθνικό βραβείο εξαίρετης πανεπιστημιακής διδασκαλίας Ξανθόπουλου - Πνευματικού. Για το σύνολο της προσφοράς του τιμήθηκε το 2015 με τον Ανώτερο Ταξιάρχη του Φοίνικα της Ελληνικής Δημοκρατίας. Ως ιδρυτικό μέλος και διευθυντής των Πανεπιστημιακών Εκδόσεων Κρήτης του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας μέχρι το 2013, είχε τη βασική ευθύνη για τη δημιουργία του πρώτου πανεπιστημιακού εκδοτικού οίκου της χώρας. Τα τελευταία χρόνια το ενδιαφέρον του στράφηκε στα ανοικτά διαδικτυακά μαθήματα και τους νέους δρόμους που αυτά ανοίγουν για την εξίσωση των ευκαιριών στην ποιοτική εκπαίδευση. Πιστεύει ότι η χώρα μας δεν μπορεί να μείνει έξω από τις επαναστατικές αλλαγές που συντελούνται αλλού σε αυτό το θέμα και γι’ αυτόν το σκοπό πήρε την πρωτοβουλία για την ίδρυση του Mathesis —ενός αυτόνομου και αυτοχρηματοδοτούμενου τμήματος των ΠΕΚ— στο οποίο και προσφέρει εθελοντικά την εργασία του τόσο ως διευθυντής του (πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης) όσο και ως δάσκαλος ή συγγραφέας. Η επιτυχία του «πειράματος» είναι το προσωπικό του στοίχημα για τα επόμενα χρόνια.




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις