Δάσκαλοι, μαθητές και το… τζίνι του ChatGPT

από την Καθημερινή

Δάσκαλοι και μαθητές χρησιμοποιούν όλο και πιο τακτικά το ChatGPT καθώς το αντιλαμβάνονται ως μία θετική δύναμη στην εκπαίδευση, σύμφωνα με την πρώτη εθνική έρευνα για τη στάση του εκπαιδευτικού κόσμου στις ΗΠΑ απέναντι στην πρωτοποριακή πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης.


Πολλές σχολικές περιφέρειες έχουν απαγορεύσει το ChatGPT, υπό τον φόβο της αχαλίνωτης λογοκλοπής, ωστόσο οι συμπεριφορές μεταξύ των εκπαιδευτικών αλλάζουν γρήγορα.

Η έρευνα, που διεξήχθη το διάστημα 2–7 Φεβρουαρίου με 1.000 δασκάλους και 1.000 μαθητές (ηλικίες 12–17) κατέγραψε υψηλά ποσοστά θετικών απαντήσεων, με τους δασκάλους να βασίζονται στο ChatGPT περισσότερο από τους μαθητές.

Το 51% των δασκάλων ανέφεραν ότι χρησιμοποιούν το ChatGPT, με την υψηλότερη χρήση να εντοπίζεται μεταξύ των Μαύρων (69%) και των Λατίνων (69%) εκπαιδευτικών.


Οι δάσκαλοι λένε ότι το χρησιμοποιούν για τον προγραμματισμό μαθημάτων (30%), για δημιουργικές ιδέες (30%) και βασικές γνώσεις για τα μαθήματα (27%).

Το ένα τρίτο των μαθητών 12-17 λένε ότι έχουν χρησιμοποιήσει το ChatGPT για το σχολείο (33%), συμπεριλαμβανομένου του 47% αυτών των 12-14.

Η δημοσκόπηση ανατέθηκε από το μη κερδοσκοπικό Walton Family Foundation και διενεργήθηκε από την Impact Research.

Το 40% των δασκάλων είπε ότι χρησιμοποιεί το ChatGPT εβδομαδιαίως και το 10% ότι το χρησιμοποιεί σχεδόν κάθε μέρα.


Οι δάσκαλοι, δημοτικού και γυμνασίου, ήταν πιο πιθανό να το χρησιμοποιήσουν για προγραμματισμό μαθημάτων (38% και 35%, αντίστοιχα), ιδέες (38% και 34%) και οικοδόμηση βασικών γνώσεων (31% και 34%).

Μεταξύ των εφήβων που ερωτήθηκαν, το 68% είπε ότι το ChatGPT θα μπορούσε να τους βοηθήσει να βελτιωθούν ως μαθητές και το 75% ότι θα μπορούσε να επιταχύνει τη διαδικασία μάθησης.

Το 88% των δασκάλων και το 79% των μαθητών που χρησιμοποίησαν το εργαλείο εκτίμησαν ότι είχε θετικό αντίκτυπο.

Οι δάσκαλοι που δεν έχουν χρησιμοποιήσει το ChatGPT ήταν πιο πιθανό να πουν ότι δεν είχε κανένα αντίκτυπο (44%) παρά αρνητικό (10%).

«Είμαστε μόνο στην αρχή για να δούμε πώς αυτό μπορεί να ξεκλειδώσει τη μάθηση», δήλωσε η Ρόμι Ντράκερ, διευθύντρια του Εκπαιδευτικού Προγράμματος K-12 στο Walton Family Foundation. «Η πανδημία κι όλα όσα προκάλεσε δημιούργησε μια επείγουσα ανάγκη να σκεφτούμε λύσεις και προσεγγίσεις για την ενίσχυση της διδασκαλίας και της μάθησης για τους μαθητές».
«Οι δάσκαλοι χρειάζονται καλύτερα εργαλεία και πόρους»

«Αυτό που βλέπουμε στα δεδομένα είναι ότι οι δάσκαλοι χρειάζονται καλύτερα εργαλεία και πόρους για να ανταποκριθούν και γι’ αυτό συγκαταλέγονται στους πρώτους που υιοθέτησαν το ChatGPT», πρόσθεσε.

«Γνωρίζουμε ότι οι μαθητές που βρίσκονται σε μειονεκτική θέση χρειάζονται μεγάλη προσοχή αυτή τη στιγμή», είπε η Ντράκερ όταν ρωτήθηκε για τις φυλετικές και εθνοτικές ανισότητες στη χρήση του ChatGPT μεταξύ των δασκάλων.

Το ChatGPT είναι σε μεγάλο βαθμό ένα εν εξελίξει έργο και συχνά βγάζει λανθασμένες απαντήσεις.

Για τους μαθητές που τείνουν να εξαπατήσουν, διευκολύνει την εκπόνηση της εργασίας χωρίς να ιδρώσουν (αν και τα προγράμματα ανίχνευσης ChatGPT αυξάνονται για να αποτρέψουν αυτή την πρακτική). Το ChatGPT δεν παρέχει τις πηγές από τις οποίες αντλεί πληροφορίες.

«Τόσο οι μαθητές όσο και οι δάσκαλοί πιστεύουν ότι πρέπει να βρούμε τρόπους να ενσωματώσουμε το ChatGPT στην εκπαίδευση και να το χρησιμοποιήσουμε στο μέγιστο των δυνατοτήτων του», τόνισε η Impact Research.

Όταν χρησιμοποιείται σωστά, το ChatGPT δεν διαφέρει από τις αριθμομηχανές ή τη Wikipedia, είπε η Ντράκερ.

Συμπέρασμα: Το τζίνι του ChatGPT είναι έξω από το μπουκάλι, είτε αρέσει στους εκπαιδευτικούς είτε όχι.

Πηγή: axios

https://www.kathimerini.gr/world/562311073/daskaloi-mathites-kai-to-tzini-toy-chatgpt/

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις