Εργαστήρια φυσικής στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση



Ένα πρόβλημα στα διαδικτυακά μαθήματα φυσικής είναι ότι οι καθηγητές αναγκάζονται να χρησιμοποιούν προσομοιώσεις πειραμάτων. Αλλά οι προσομοιώσεις δεν αντικατοπτρίζουν την πειραματική πραγματικότητα, αφού δεν υπεισέρχονται τα σφάλματα των μετρήσεων, ούτε ο χειρισμός των συσκευών που εμπλέκονται στην πειραματική διάταξη.
Στο τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στη Σάντα Μπάρμπαρα κατάφεραν να δημιουργήσουν μια ‘εικονική εργαστηριακή πραγματικότητα’ αυτοματοποιώντας τα εργαστήρια κβαντομηχανικής.
Οι φοιτητές μπορούσαν να πραγματοποιήσουν εξ’ αποστάσεως τα πειράματα χρησιμοποιώντας μια διαδικτυακή πύλη συνδεδεμένη με τα όργανα των πειραματικών διατάξεων του αληθινού εργαστηρίου. Τα εικονικά κουμπιά και οι διακόπτες των συσκευών που χειρίζονταν οι φοιτητές από το σπίτι τους ρύθμιζαν τα πραγματικά όργανα της πειραματικής διάταξης στο εργαστήριο. Ταυτόχρονα μπορούσαν να παρατηρήσουν τα αποτελέσματα των χειρισμών τους από τις κάμερες που στόχευαν τις συσκευές και να εκτελέσουν τις μετρήσεις τους. Μπορούσαν μάλιστα να επαναλάβουν τα πειράματά τους πολλές φορές. Επιπλέον, η περίπτωση να καταστραφεί κάποια συσκευή από τον τηλεχειρισμό των φοιτητών ήταν αδύνατη, αφού είχαν τεθεί τα κατάλληλα όρια στο σύστημα τηλεχειρισμού. Η δημιουργία της εν λόγω εικονικής πραγματικότητας κόστισε 10.000 δολάρια ($10,000 and Six Months Later: How the Physics Department Automated Lab Courses for Remote Learning).

Δείτε το σχετικό βίντεο:


The physics department has taken one of its lab courses completely online with cameras and remote controlled equipment.

https://www.physics.ucsb.edu/news/announcement/1854

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις