Διαφοροποιημένη διδασκαλία


Την Κυριακή παρακολούθησα μια ημερίδα για την διαφοροποιημένη διδασκαλία. Και αναρωτιέμαι. Πώς μπορεί να εφαρμοστούν οι ωραίες ιδέες στα δημόσια σχολεία; Σε υποστελεχωμένα και απαξιωμένα σχολεία, με εκπαιδευτικούς που πιθανόν δεν μπορούν να πληρώσουν ακριβές επιμορφώσεις για να εκπαιδευτούν ή έχουν κουραστεί ή δεν έχουν προσωπικά κίνητρα προόδου και εξέλιξης; Χωρίς υλικά, χωρίς ειδικότητες που γνωρίζουν τα γνωστικά αντικείμενα σε βάθος και συχνά χωρίς υποστήριξη από την διεύθυνση; Χωρίς στοιχειώδη χρηματοδότηση των project, με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που εργάζονται για ψίχουλα συχνά στα σύνορα, πόσα μπορούν να γίνουν πραγματικά στη δημόσια εκπαίδευση;
Γιατί ωραία είναι η εκπαιδευτική θεωρία, ωραίες είναι και οι νέες ιδεες που εφαρμόζονται διεθνώς, το ερώτημα είναι: μπορεί να αλλάξει προς το καλύτερο η δημόσια εκπαίδευση των πολλών; Ή καποιος πρέπει να πληρώσει τα καλά ιδιωτικά σχολεία και τα απογευματινά πανάκριβα μαθήματα για να έχει τα στοιχειώδη;
Είναι πραγματικά δωρεάν η υψηλού επιπέδου παιδεία στην χώρα μας; Υπάρχουν ίσες ευκαιρίες για όλα τα παιδιά; Μπορεί να φτάσει να κάνει υψηλού επιπέδου σπουδές ένα παιδί από μια φτωχή οικογένεια χαμηλού μορφωτικού επιπέδου που δεν μπορεί να πληρώσει ιδιωτικά σχολεία και φροντιστήρια;

Υ.Γ. Ψάξτε το έργο της Carol Ann Tomlinson. Την έψαξα, δεν την γνώριζα και εντυπωσιάστηκα από την υπέροχη δουλεια της. Αφου μελετήσω μερικά από τα paper της θα επανέλθω.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις