Πότε θα αλλάξουν τα σχολικά βιβλία φυσικής;


Πότε θα αλλάξουν τα σχολικά βιβλία φυσικής; Πότε θα μεταφραστούν υψηλού επιπέδου βιβλία φυσικής μεγάλων εκδοτικών οίκων που έχουν δοκιμαστεί επιτυχώς σε πολλές χώρες, έχουν κριθεί, έχουν διορθωθεί και έχουν γραφτεί από σπουδαία πανεπιστήμια και συγγραφείς υψηλού διεθνούς κύρους; Τι φταίνε τα παιδιά μας, αλήθεια, να έχουν αυτό το επίπεδο σχολικών βιβλίων επιστήμης το 2024; Γιατί άραγε δεν έχει μεταφραστεί κανένα ελληνικό σχολικό βιβλίο στο εξωτερικό, αλήθεια;
Αντιγράφω από τον τοίχο του ερευνητή Μ.Σ.
"Χτες που βοηθούσα τη μικρή στη φυσική, έπεσα πάνω σε αυτό το σχόλιο στο Βιβλίο Φυσικής Α’ Λυκείου, που ισχυρίζεται ότι η αδρανειακή μάζα αλλάζει με την αύξηση της ταχύτητας ενώ η βαρυτική όχι. Αυτό είναι θεμελιώδες λάθος. Και οι δύο αλλάζουν, ώστε ο λόγος τους να παραμένει σταθερός (και ίσος με ένα). Η αδρανειακή μάζα μεγαλώνει με την αύξηση της ταχύτητας, αλλά η αύξηση της ταχύτητας “αυξάνει” επίσης τον τανυστή ενέργειας-ορμής και άρα και τη βαρυτική μάζα, ώστε πάντα η βαρυτική και η αδρανειακή μάζα να είναι ίσες. Αυτή είναι η “Αρχή της Ισοδυναμίας” και είναι ενδογενώς ενσωματωμένη στη Γενική Θεωρία της Σχετικότητας, αν αύξανε μόνο η αδρανειακή μάζα και όχι η βαρυτική δεν θα είχε καν νόημα να επικαλούμαστε τη Σχετικότητα (αυτό μπορεί να γίνει σε άλλες, πιο πολύπλοκες θεωρίες, αλλά όχι στη Σχετικότητα). Φτιάχνω μία επιστολή να τη στείλω στο Υπουργείο άμεσα να διορθωθεί αυτό το σημείο. Ναι ξέρω, για πολλούς δε είναι σημαντικό. Αλλά είναι η πραγματικότητα."
Η φυσική είναι ωραία, αγαπητοί φίλοι. Αξίζουμε κάτι καλύτερο όλοι μας - αξίζουν κάτι καλύτερο τα παιδιά μας. Υπάρχουν εξαιρετικά ξενόγλωσσα βιβλία φυσικής που κυκλοφορούν στην αγορά (δείτε τα υπέροχα βιβλία του ΙΒ που διδάσκονται και εδώ, στα ιδιωτικά σχολεία) και μπορούν να προσαρμοστούν στα νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών. Ας πάρουμε τα ξενόγλωσσα βιβλία για αρχή και ας κριθούν τα νέα σχολικά βιβλία που θα γραφούν σε σύγκριση με τα βιβλία του εξωτερικού. Και μην μου πείτε για τα εκδοτικά δικαιώματα, αλήθεια. Γνωρίζω καλά τι γίνεται και πώς μπορεί να λυθεί και αυτό το πρόβλημα - συνεργάζομαι με εκδοτικούς οίκους υψηλού επιπέδου εδώ και χρόνια.
Ποιος δεν θέλει να γίνει σύγκριση με τα βιβλία μεγάλων εκδοτικών οίκων του εξωτερικού, με τα βιβλία του ΙΒ και γιατί; Τι φταίνε τα παιδιά μας, αλήθεια, να μελετούν και να διδάσκονται από αυτά τα βιβλία;
Όσοι ετοιμάζουμε μαθητές για τις εξετάσεις αυτές τις μέρες πονάμε, υποχρεώνοντας τους μαθητές μας να μελετούν αυτά τα απαράδεκτα σχολικά βιβλία και να μαθαίνουν απ' έξω, παπαγαλία, δυσνόητα κείμενα, κακογραμμένους ορισμούς, ακόμη και επιστημονικά λάθη το 2024, την εποχή του ΑΙ! Για την περίφημη τράπεζα θεμάτων δε, καλύτερα να μην σχολιάσω - πόσο πρόχειρα γραμμένα είναι πολλά θέματα και πόσο κακογραμμένα - σκέτη ξεπέτα. Αλήθεια, τα κοίταξε κανείς στο ΙΕΠ, τα διόρθωσε κανείς; (Γιατί έχουν σχολιαστεί από πολλούς συναδέλφους σε φόρουμ.) Και άραγε ποιοι είναι οι συγγραφείς ώστε να γνωρίζουμε ποιος κάνει τα λάθη; Νοιάζεται κανείς για το τι θέματα μπαίνουν υποχρεωτικά πλέον στο Λύκειο; Αυτό θα είναι και μια δεύτερη ανάρτηση με συγκεκριμένα παραδείγματα από την τράπεζα θεμάτων. Για να κλάψετε κι εσείς μαζί με τα παιδιά σας. Γιατί εμείς οι διδάσκοντες κλαίμε χρόνια τώρα, προσπαθώντας να κρατήσουμε το ενδιαφέρον των μαθητών μας για τη φυσική και τις θετικές επιστήμες γενικότερα. Με αυτά τα σχολικά βιβλία είναι δύσκολο, πιστέψτε με.
Με τόσα ευρωπαϊκά χρήματα από ΕΣΠΑ αξίζουμε κάτι πολύ καλύτερο.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις